" />
Laden ...

Facebook, Instagram of Linkedin? Welke wordt het?

Aanwezigheid op social media is een vereiste maar de vraag is: "Welke wordt het?". Zitten er niet enkel jongeren op Instagram, is Facebook niet stervende en is LinkedIn niet alleen voor CEO's? 

Social Media

Social Media blijft veranderen en iedere dag komt er een nieuw kanaal bij, of had u al gehoord van Facecast, Vero of Lasso. Welke is het beste om actief op te zijn als zaak? Gaat u voor het 'klassieke' Facebook, of gaat u aan de slag met het hippere Instagram, wat doet u met zakelijke contacten op LinkedIn? De keuze van het medium bepaalt de toon en manier waarop u te werk gaat. Helaas is het overzicht soms moeilijk te bewaren, daarom hier een korte opsomming.

Facebook

Vergeet de 'vergane glorie'-berichten die u hoort over Facebook. Het platform heeft meer dan 1,6 miljard actieve gebruikers per maand. Het is de ideale online plaats om berichten, video's en afbeeldingen te delen met vrienden. Ook uw zaak kan profijt halen uit Facebook. Bezoekers komen kijken naar uw dagelijkse bezigheden, bekijken afbeeldingen van producten/diensten en (ideaal voor Facebook) bekijken events.


"Facebook is ideaal voor het bereiken van het grote publiek!"
- Tip van COMM.RADE -

Wat moet ik doen?

  1. Begin uw fanbase uit te bouwen, nodig klanten en vrienden uit om een basis uit te bouwen.
  2. Voeg social media buttons toe aan uw Facebook
  3. Update regelmatig! Post foto's, berichten en acties.
  4. Deel uw website via Facebook.
  5. Organiseer acties en events!
  6. Ga voor de likes! Dit genereert meer views.
  7. Zorg dat mensen uw content delen! Dit genereert meer views.
  8. Wilt u meer eruit halen? Gebruik Facebook Advertising.

Instagram

Instagram is die app waar uw nicht of neefje foto's posten omdat Facebook totaal uit is. Vergeet de vooroordelen want 35% van de gebruikers zijn ouder dan 35 jaar. Wat dit kanaal voorheeft op de anderen, is het gigantisch engagement! Er is geen digitale plek waar er meer reacties of likes op berichten komen. Wilt u veel contact met uw doelpubliek, dan is dit het kanaal bij uitstek!



"Gebruik Instagram voor het bereiken van jongeren & jongvolwassenen of voor het genereren van engagement!"
- Tip van COMM.RADE -

 

Wat kan ik doen op Instagram?

  1. Maak een professioneel profiel aan op Instagram.
  2. Link deze aan uw reeds aangemaakte Facebook-pagina.
  3. Deel afbeeldingen via Instagram.
  4. Gebruik Instagram Stories om dagelijkse updates weer te geven.
  5. Post ook video's!
  6. Gebruik de juiste hashtags.

LinkedIn

Een professioneel buitenbeentje want waar de vorige twee social media veel losser en informeler zijn, is LinkedIn uitsluitend voor Business. Het is het platform bij uitstek om uw professionele vaardigheden en eerdere ervaringen te laten zien. Als u interesse heeft in prospectie, top-of-mind bij kaderpersoneel of op zoek bent naar een nieuwste aanwinst in uw zaak, dan is dit het ideale platform.



"Gebruik LinkedIn als u wilt communiceren naar andere bedrijven, KMO's of kaderleden."
- Tip van COMM.RADE -

 

Hoe ga ik te werk?

  1. Maak een profiel aan op LinkedIn.
  2. Gebruik een foto voor uw profiel en banner.
  3. Zorg dat alle informatie aanwezig is (URL, Adres)
  4. Schrijf een goede Over Ons.
  5. Post regelmatig (werkgerelateerde) content.
  6. Vraag aan collega's en partners om aanbevelingen.
  7. Houd de concurrentie in de gaten.
Keer terug naar
de collectie blogs