" />
Aanwezigheid op social media is een vereiste maar de vraag is: "Welke wordt het?". Zitten er niet enkel jongeren op Instagram, is Facebook niet stervende en is LinkedIn niet alleen voor CEO's?
Social Media
Social Media blijft veranderen en iedere dag komt er een nieuw kanaal bij, of had u al gehoord van Facecast, Vero of Lasso. Welke is het beste om actief op te zijn als zaak? Gaat u voor het 'klassieke' Facebook, of gaat u aan de slag met het hippere Instagram, wat doet u met zakelijke contacten op LinkedIn? De keuze van het medium bepaalt de toon en manier waarop u te werk gaat. Helaas is het overzicht soms moeilijk te bewaren, daarom hier een korte opsomming.
Vergeet de 'vergane glorie'-berichten die u hoort over Facebook. Het platform heeft meer dan 1,6 miljard actieve gebruikers per maand. Het is de ideale online plaats om berichten, video's en afbeeldingen te delen met vrienden. Ook uw zaak kan profijt halen uit Facebook. Bezoekers komen kijken naar uw dagelijkse bezigheden, bekijken afbeeldingen van producten/diensten en (ideaal voor Facebook) bekijken events.
Wat moet ik doen?
Instagram is die app waar uw nicht of neefje foto's posten omdat Facebook totaal uit is. Vergeet de vooroordelen want 35% van de gebruikers zijn ouder dan 35 jaar. Wat dit kanaal voorheeft op de anderen, is het gigantisch engagement! Er is geen digitale plek waar er meer reacties of likes op berichten komen. Wilt u veel contact met uw doelpubliek, dan is dit het kanaal bij uitstek!
Een professioneel buitenbeentje want waar de vorige twee social media veel losser en informeler zijn, is LinkedIn uitsluitend voor Business. Het is het platform bij uitstek om uw professionele vaardigheden en eerdere ervaringen te laten zien. Als u interesse heeft in prospectie, top-of-mind bij kaderpersoneel of op zoek bent naar een nieuwste aanwinst in uw zaak, dan is dit het ideale platform.