In één oogopslag omschrijft een huisstijl uw bedrijf! Hier zijn tips die uw huisstijl het begin van een succesverhaal maken.
Wat maakt een goede huisstijl?
Een goede huisstijl onderscheidt uw bedrijf van de concurrentie. Het zorgt voor een herkenning bij het doelpubliek. Een goede huisstijl wordt door iedereen in het bedrijf gerespecteerd en zorgt voor een uniform geheel. Volgende tips helpen bij het creëren van een goede huisstijl.
Begin bij het begin, de kleuren bepalen de toon van uw huisstijl. Ga op zoek naar leuke mengsels of blijf bij een klassiek combinatie. Het hangt af wat uw merk wil uitstralen. Let op met de gevoelswaarde van kleuren:
Wees voorzichtig met kleurencombinaties die moeilijk zijn voor mensen met kleurenblindheid, rood en groen is een veel voorkomende combo. Een verschil van tinten (bv: oranje op rood) komt de leesbaarheid niet ten goede.
Bij logo's kunt u twee kanten uit: u gaat voor een beeldlogo of voor een woordlogo.
Een slogan omschrijft in één zin waar uw bedrijf voor staat. Nike had de legendarische zin "Just do it." en Apple werd bekend met hun "Think different". Onthoudt dat een slogan veranderlijk is en aangepast kan worden aan de noden van uw doelpubliek.
Gebruik Arial, Verdana en Comic Sans voor persoonlijke brieven. Voor uw eigen bedrijf gebruikt u een originele font.
Originele fonts ontdekken? Klik hier!Alle puzzelstukken zijn er, nu is het een kwestie om te kijken of het past. Probeer de huisstijl toe te passen op alle facetten van het bedrijf; briefhoofdingen, handtekeningen, naamkaartjes, sociale media, etc.