Laden ...

5 extra tips voor uw website

We gaven reeds vijf tips voor een goede website. Wegens succes en op vraag van onze klanten en fans besloten we er nog vijf cadeau te doen.

6. Meer dan duizend woorden?

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, daarom is het belangrijk om afbeeldingen te kiezen die de lezer prikkelen. Is tekst dan helemaal overbodig? Absoluut niet! Houd rekening met volgende factoren:

  • Pas de schrijfstijl en inhoud aan aan je doelpubliek.
  • Let op spellingsfouten! Het is nooit fout om het eerst te laten nalezen door iemand. 
  • Wissel af in vorm en stijl. Gebruik in de teksten afbeeldingen, tussentitels en opsommingen.
  • Heb je moeite met teksten te schrijven? Vraag raad aan een copywriter.

7. Call to action

  • VRAAG OFFERTE! Is het geen probleem dat klanten offertes opvragen? Laat ze dit weten! Een gratis offerte geeft een klant meteen zicht over de prijs en is een goede instap voor interactie.
  • LEES MEER! Vertel niet meteen in detail wat je diensten en producten zijn, geef een kort overzicht zodat de klant snel zijn/haar voorkeur kan selecteren.
  • HALLO, WAARMEE KAN IK JE HELPEN? Ben je vlot bereikbaar? Voorzie een chatbox om een gesprek aan te gaan met uw klant.
  • BESTEL NU! Kan een klant producten bekijken? Geef ze dan de mogelijkheid om deze te bestellen en zelfs online te betalen.
  • CONTACTEER ONS! Wil je dat de klant je snel kan contacteren? Een goede contactpagina doet wonderen.

Gebruik deze zinnen goed en ze zetten je klanten aan tot actie.

8. Contactpagina

Een klant wil meer informatie over uw product en surft naar de contactpagina. Daar vindt deze een lijstje met adresgegevens, telefoonnummer en e-mail. Alle informatie staat er maar kan het beter?

  • Zorg dat de bezoeker snel de adresgegevens kan opzoeken op Google Maps. Het geeft een beter beeld waar uw zaak zich bevindt. Voorzie eventueel een kaart op uw website.
  • Alleen een e-mailadres volstaat niet, zorg voor een vlot contactformulier.
  • Vraag niet meteen alle gegevens op, contactgegevens volstaan in het begin. Meer info kan je opvragen in een latere fase van de interactie.
  • Vermeld uw openingsuren

9. Details

Het zit 'm in de kleine dingen, dat geldt ook voor websites.

  1. Zorg voor een leuke favicon.
  2. Heb je een huisstijl? Trek deze door naar je website
  3. De opmaak is gelijk op alle pagina's (lettertype, grootte, kleur, etc.)
  4. Een goede navigatie gaat gepaard met mooie URL's
  5. Leg linken naar ander websites (sociale media, partners, etc.)
  6. Wie heeft de website gemaakt? Vermeld dit boven- of onderaan de pagina.

10. Wat is het doel?

Verlies nooit het doel van je website uit het oog! Vraag jezelf af wat je wilt bereiken.

  1. Ik wil bezoekers informeren over mijn product en diensten.
  2. Ik wil mijn product verkopen.
  3. Ik wil mijn merk versterken/ondersteunen.
  4. Ik wil meer klanten bereiken.

Houd deze doelstelling in het achterhoofd bij het ontwerp van de website.

Meer weten over websites? Klik hier

 
Keer terug naar
de collectie blogs