Het sociale media platform mocht op 4 februari 15 kaarsjes uitblazen. Proficiat! Want met 1,15 miljard dagelijkse gebruikers is dit kanaal nog steeds relevant voor iedere onderneming. Een kort overzicht van vijf zaken die je zeker moet doen en vijf zaken die je beter kan laten op Facebook.
Wees oprecht & wees jezelf. Vereist uw job dat u regelmatig de handen vuilmaakt? Laat dit zien aan de klanten. U hoeft niet altijd de beste kant van jezelf te laten zien.
Simpel, laat zeker twee keer per week iets van u horen.
Krijg je vragen, sturen mensen advies op of ontvangt uw bedrijf positieve recensies? Het is altijd fijn om als consument gehoord te worden dus post zeker een reactie.
Post verschillende zaken als:
Wilt u een nog groter bereik op Facebook? Gebruik dan Facebook Advertising om uw zaak te promoten.
Post niet alleen prijzen van producten of promoties. Toon ook facetten die met uw zaak te maken hebben en niet over verkoop gaan (bijscholing, lezingen, projecten, etc.).
Heeft u een bepaalde promotie lopen? Vermeld deze gerust maar het is niet nodig om dit iedere dag te vermelden. Post regelmatig maar geef uw doelgroep ook ademruimte.
Krijgt u een slechte reactie? Reageer hierop, misschien is deze klant niet meer te overtuigen maar andere klanten die uw gesprek lezen, zien dat u constructief bent. U kan ook vragen om de klant persoonlijk te contacteren.
Een bedrijfspagina biedt ten eerste meer mogelijkheden zoals het laten zien van openingsuren, linken naar website & een opsomming van diensten. Ten tweede komt het maken van een profielpagina voor een bedrijf onprofessioneel over. Het is vreemd om een bedrijf als ‘persoon’ te beschouwen.
Beheer je meerdere pagina’s? Kijk uit waar u iets post! Wees ook consequent en post zaken van uw bedrijf op de bedrijfspagina en niet op uw eigen profielpagina.