Laden ...

Happy B-day Facebook, vijf do's & don'ts voor uw KMO

Het sociale media platform mocht op 4 februari 15 kaarsjes uitblazen. Proficiat! Want met 1,15 miljard dagelijkse gebruikers is dit kanaal nog steeds relevant voor iedere onderneming. Een kort overzicht van vijf zaken die je zeker moet doen en vijf zaken die je beter kan laten op Facebook.

DO

Wees oprecht

Wees oprecht & wees jezelf. Vereist uw job dat u regelmatig de handen vuilmaakt? Laat dit zien aan de klanten. U hoeft niet altijd de beste kant van jezelf te laten zien.

Post regelmatig

Simpel, laat zeker twee keer per week iets van u horen.

Antwoord op reacties

Krijg je vragen, sturen mensen advies op of ontvangt uw bedrijf positieve recensies? Het is altijd fijn om als consument gehoord te worden dus post zeker een reactie.

Varieer in content; foto’s, blogs & videos

Post verschillende zaken als:

  • Foto’s van projecten
  • Foto’s van het dagelijks werk
  • Instructievideo’s
  • Video’s van producten of diensten
  • Video’s van speeches of lezingen die te maken hebben met uw sector
  • Video’s die u maakt tijdens het werk; beperk de tijd.
  • Artikels van nieuwswebsites.
  • Artikels uit gespecialiseerde pers
  • Uw eigen blogartikels

Gebruik Facebook Advertising

Wilt u een nog groter bereik op Facebook? Gebruik dan Facebook Advertising om uw zaak te promoten.

DON'T

Doe enkel aan verkoop

Post niet alleen prijzen van producten of promoties. Toon ook facetten die met uw zaak te maken hebben en niet over verkoop gaan (bijscholing, lezingen, projecten, etc.).

Spam uw doelgroep

Heeft u een bepaalde promotie lopen? Vermeld deze gerust maar het is niet nodig om dit iedere dag te vermelden. Post regelmatig maar geef uw doelgroep ook ademruimte.

Negeer negatieve reacties

Krijgt u een slechte reactie? Reageer hierop, misschien is deze klant niet meer te overtuigen maar andere klanten die uw gesprek lezen, zien dat u constructief bent. U kan ook vragen om de klant persoonlijk te contacteren.

Maak een profiel i.p.v. een bedrijfspagina

Een bedrijfspagina biedt ten eerste meer mogelijkheden zoals het laten zien van openingsuren, linken naar website & een opsomming van diensten. Ten tweede komt het maken van een profielpagina voor een bedrijf onprofessioneel over. Het is vreemd om een bedrijf als ‘persoon’ te beschouwen.

Post op de verkeerde pagina

Beheer je meerdere pagina’s? Kijk uit waar u iets post! Wees ook consequent en post zaken van uw bedrijf op de bedrijfspagina en niet op uw eigen profielpagina.

Keer terug naar
de collectie blogs